Seentest esitluse koostamine ja nende esitamine

Septembris, kui me selle aasta esimesse bioloogia tundi läksime, saime ülesandeks koostada esimestele klassidele esitlused seentest.

Minule kui 8.klassi poisile tundus algul, et see on väga lihtne ja kiiresti ära tehtav. Lõpuks osutus sellise esitluse koostamine mulle hoopis suureks peavaluks, sest arvestama pidi mitme erineva asjaga. Suurimaks mureks oli mulle see, et kui üks nooruk küsib esitamise ajal meilt küsimuse, mida tal võib tekkida 100 tükki, siis sa pead oskama sellele või siis neile vastata. Õpetaja poolt saime ka teada, et väga palju pead laskma ka neil rääkida. Pead muutma nende jaoks tunni huvitavaks, mis siis paneks neid kaasa töötama ja mitte lollitama.


Photo by Krzysztof Niewolny on Unsplash

Saime Marceliga esitluse valmis pärast kahte nädalat. Kolmandal nädalal toimus esitamine. Olime Marceliga veidi närvis ja mures, et kuidas meil läheb ja kas me üldse hakkama saame. Äkki tekivad sellised piinlikud olukorrad jne. Läksime klassi sisse.

Tund läks meil kokkuvõttes ladusalt. Meie ülesandeks oli võtta nendega läbi siis tähtsamad asjad seente teemast meie esitluse abil. Arvan et sellega saime siiski hakkama. Lapsed töötasid kaasa ja teadsid tegelikult väga palju sellest teemast. Õpetajale minu poolt tänuavaldused, sest ta aitas meid välja olukordadest kus tekkis segadusi ja aitas meil korda luua. Leidis internetist huvitavaid videosid ja pilte seentest ja nende ehitusest. Lasime neil ka seeni joonistada. Ma arvan, et see meeldis neile kõige rohkem.  

Kokkuvõttes oli see päev väga omamoodi kogemus. Ülesanne osutus minu arvates väga raskeks. Kuulsin, et osadel minu klassikaaslastel ei olnud õpetaja kuigi toetav ega suureks abiks. Või siis olid klassi õpilased lärmakad ega töötanud kaasa. Sellest päevast oli palju õppida. Õppisin hoidma klassis korda ja õppisin ka olema õpetaja rollis. See ei olnud kuigi kerge ja saan edaspidi aru mida tunnevad õpetajad kes annavad tundi suurtele klassidele.

Kirja pani Siim Sander Salumaa

Lisa kommentaar