1.septembri aktus

Pudireas aktusele!

Lisas: maiju 29.09.2017 11:45

Energia Avastuskeskus

Energia Avastuskeskus ja orienteerumine vanalinnas.

1. juunil käsime klassiga Energia Avastuskeskuses teadusteatri tunnis. Enne minekut võtsime paaridesse ning õpetaja jagas meile vanalinna kaardid, mille järgi pidime orienteeruma. Lõpp-punkt pidi olema Energia Avastuskeskus. Orienteerumine oli väga lahe. Me pidime ise valime teekonna ning märkima kaardile, kuidas kohale jõudsime ning kui kaua kulus aega kohalejõudmiseks.

Energia Avastuskeskuses ootas meid üks ütlemata tore tund teadusteatriga. Meile näidati huvitavaid katseid elektrist ning mõned katsed saime ka ise proovida.

Peale teadusteatrit hakkasime tagasi orienteeruma. Nüüd pidime valime uue teekonna ning õpetaja andis meile aja, millal peaksime tagasi olema.

Oli tore päev, saime uusi ja ägedaid teadmisi nii elektrist kui ka orienteerumisest.

Luisa ja Helena

Lisas: maiju 15.06.2017 09:40

Harku terviserajal

28. mail käisime koos emadega- isadega ja õdede- vendadega Harku terviserajal matkamas. Päev oli päikeseline ning soosis meie üritust. Väikestes peatuspunktides toimus täiskasvanutele viktoriinid ning piknikupaigas pidid emad- isad ära tundma kirjelduse põhjal oma lapse.

3 tundi matkarajal möödus kiiresti ning kõigil oli väga mõnus ja lõbus.

Loodame, et selliseid ĂĽritusi oleks veel ja veel.

3.e klass

Lisas: maiju 15.06.2017 09:20

Tore õppepäev Muraste looduskoolis

22.mail 2017 käsime klassiga Muraste looduskoolis tahvelarvutitega loodust avastamas.

Muraste looduskoolis ootas meid juba meie juhendaja Urmas. Koos juhendajaga jalutasime mere äärde, kus meid jagati rühmadeks. Rühmi sai kokku 8. Igale rühmale anti üks tahvelarvuti. Tahvelarvutitega me orienteerusime  ning igas punktis vastasime küsimustele. Kontrollpunkte oli kokku 17.

Kõndisime paar kontrollpunkti koos, seejärel tegime väikese pikniku mere ääres ning edasi pidime  liikuma iseseisvalt. Jalutasime põhiliselt metsas. Metsas kehastasime loomi, arvasime ära, mis lill on pildil või tuli küsimuse vastust pildistada ning salvestada. Kümnendas punktis pidime pangast üles ronima. See oli tõesliselt vahva. Viimases punktis ootas meid rühmajuht ja me rääkisime lühidalt oma vastustest.

Oli väga sisutihe ja tore päev!

3.e rühmatöö

Lisas: maiju 24.05.2017 15:56

23. 05.2017

23.50.2017

Ekskursioon Eesti kaevandusmuuseumis ja Rakvere linnuses

23. mail, teisipäeval, läksime me klassiga Kohtla- Nõmme kaevandusmuuseumi ja Rakvere linnusesse. Varahommikul võtsime kursi Kohtla-Nõmme suunas. Pärast kahe ja poole tunnist sõitu jõudsime kohale.

Meid viidi 7 meetri sügavusele maa-alla, kus asus vana põlevkivi kaevandus.

Giid rääkis meile jutte kaevandamisest ja kaevandusest. Saime teada, et see kaevandus tegutses 64 aastat ja kaevandusest kaevandatu välja üle 48 miljoni tunni põlevkivi.

Seejärel sõitsime Rakvere linnusesse. Linnuses saime vibu lasta, niisama ringi joosta, hobuse seljas pilti teha ning mõõgavõitlust pidada.

Kõige põnevam oli siiski nn piinakamber. Seal näidati erinevaid piinamismeetodeid ning see hirmutas meid kõiki. Õnneks elame meie rahuajal ja niisuguseid õudusi ei pea nägema.

Kauplusest saime osta meeneid ja ka maiustusi.

Mulle meeldis see päev, kuna sain teada põnevaid asju ning nägin palju huvitavat.

Oli lahe päev!

Oskar Treffner

Lisas: maiju 24.05.2017 15:42

Tore matkapäev Matsalu looduskeskuses

Sügispäev Matsalus

Sellel reedel toimus meie klassi väljasõit Matsalu Looduskaitsealale. Matsalu Looduskaitseala on linnukaitseala ja meie reisi eesmärgiks oligi tutvuda linnuriigi ja selle esindajatega.

Hommikul oli kogunemine vara. Kui klassikaslased olid kõik kohal, läksime bussipeatusesse. Korraga sõitis kooli ette minu lemmik elevandipildiga reisibuss. Minu jaoks oli reis alanud juba imehästi! Kahetunnine reis tundus hirmutav, kuid heade sõprade seltsis möödus sõit nagu lennates.

Kohale jõudes läksime kohe ühe töötajaga matkarajale, mis asus mere ääres. Me saime ka paaripeale ühe binokli, millega saime linde paremini vaadelda. Teel saime palju huvitavaid teadmisi lindudest ja loodusest. Me kuulasime igasuguseid lindude häälitsusi, näiteks kuulsime pasknääri laulu. Tutvustati ka rändlindude talvitumist ning väikeste tiivuliste suurimaid vaenlasi. Tee peal nägime ka lehmi, kes rahulikult heina sõid. Taamal lendas ka üks kulliline.  Lõpuks jõudsime lindude vaatlustorni, kus oli väga lahe. Me saime ronida kõrgele, kust avanes kaunis vaade rannaniitudele ja metsadele. Tagasitee oli sama marsruuti pidi. Kui minnes oli retk rahulik, siis naastes saime päris koleda ehmatuse- täpselt keset teed seisid lehmad ja üks pull. Ma ehmusin väga, aga retkejuht ütles, et kui me nendest rahulikult mööda läheme, ei juhtu midagi hullu. Ma panin ka tähele, et lehmadel olid sarved ära viilitud.

Tagasi loodusmaja juurde jõudes ütles õpetaja, et nüüd on söögipaus. Toit oli väga maitsev. Pärast läksime loodusmajja Matsalu linnukaitseala filmi vaatama. Selles videos olid väga armsad loomad ja linnud. Pärast filmi vaatamist läksime ühte teise tuppa, kus oli palju loomatopiseid. Üks hülgetopis tegi mind väga kurvaks, sest ta vaatas mind oma suurte nukrate silmadega. Me saime huvitavad töölehed, mida me pidime ära täitma ja saime näidata oma uusi teadmisi.

Siis jõudis meie reisibuss maja ette ja me pidime ära minema. Tagasiteel mõtlesin, et mulle meeldis kõige rohkem matkarajal jalutamine ja loodusfilmi vaatamine. See oli üks väga tore sügisene väljasõit. Kodus tuli välja, et mina olen meie peres ainus, kes on külastanud Matsalu Looduskaitseala.

Helena Kotka, 3.e

1-september-0071-september-001

Lisas: maiju 02.11.2016 10:36

2. september

2. septembril toimus suur korvpallimatś Tallinna Reaalkooli ja GAG-i vahel. Sel päeval koolitundide asemel elasime kaasa oma kooli tublidele korvpalluritele. Meie kool võitis 88:36.

Perepäev

17. septembril toimus TKP ja TRK suur perepäev. Perepäeva peeti Reaalkooli juubeliürituse raames ning sellest võtsid osa nii lapsed kui ka lapsevanemad. Töötasid erinevad töötoad ning keha sai kinnitada kohvikus.

Meie klassi kohvik kandis nime “Viie värvi kohvik” ning rõõm oli tõdeda, et kohvik oli ĂĽlimalt populaarne.

unnamed-3unnamed-7 unnamed-11 unnamed-16 unnamed-10

Kooli sünnipäev

29.09.2016

29. septembril toimus kooli traditsiooniline sünnipäev.

Tallinna Reaalkooli pidas oma 135. sünnipäeva. Koos süüdi sünnipäevakringlit. Sel päeval käivad klassides külas kooli vilistlased. Meie klassi külastas  Luisa ema Evelin Tamla, kes on Reaalkooli vilistlane. Tore oli kuulata Luisa ema kooliaegseid lugusid.

unnamed-21unnamed-19

Teadlaste öö

30. septembril toimus meie koolis suur Teadlaste öö.  Traditsiooniliselt said sellest ülimalt põnevast üritusest võtta osa ka algklasside õpilased. Meie klassist said oma katseid teistele näidata Helena, Sheril, Mattias, Luisa ja Oskar Treffner.

Helena katse ” Jõumees Muna” oli väga populaarne, sest paljud tahtsid ise jõudu katsuda Jõumees Munaga.

Sheril näitas katset õhurõhust, Luisa otsis vitsadega veesooni, Oskar demonstreeris tasakaalu ja Mattias meelitas katsetajaid “Koduse kunstiteosega”.