TKP 3. klasside ball

13.01.2021.

“3. klasside ballil tantsisime õpitud tantse. Paljudel olid tantsusammud meelest läinud, sest eneseisolatsioonil meil oli ainult ĂĽks tund enne vaheaega, enamasti poistel. Kui me ballil olime, tulid sammud meelde. Ballil oli väga tore ja need, kes ei tulnud, siis neile saab rääkida, kui tore ball oli.”

Robert Marten

“13.01.2021 oli 3.d ja 3.e klassi ball. Olime pidulikult riides ja tantsisime. Me tantsisime kõiki tantse, mida olime õppinud, näiteks cha-cha-cha, quickstep, jive, aeglane valss, rumba ja paljude lemmik laupäevaõhtupalavik. Vahepausil sõime uues koolisööklas kringlit ja jõime teed. Kõige lõpus jagas direktor eeskujuliku käitumise ja hoolsuse eest õpilastele kiituskirju.”

Linda Kristiina 

Lisas: kristi 13.01.2021 19:50

Uisutamas

04.12.2020.

Kes käisid, need teavad. 🙂

Lisas: kristi 08.12.2020 21:36

Mardid ja kadrid

20.11.2020 toimus 3.e ja 3.d klassi mardi -ja kadripäev. See toimus muusikatunni ajal meie maja saalis. Kandsime mardi või kadri kostüümi. Sisuliselt kõik tüdrukud olid teinud end kadrisantideks ja poisid mardisantideks. Ju oli nii lihtsam! Aga samas oleks just teistpidi olnud huvitavam ja naljakam. Kõik said endale eelnevalt kunstitunnis vastavalt kostüümile ise maski meisterdada ja seda sel päeval kanda. Me laulsime ja tantsisime ning 2. klassid rääkisid vanaaja kommetest. Näiteks räägiti, et kadri titele anti hambaraha. Meie klass laulis mardilaulu ja 3.e klass laulis kadrilaulu. Oli meeleolukas päev.

Trino

Lisas: kristi 20.11.2020 15:57

Keemiakatsed

17.11.2020.

1. Kas õhk sisaldab hapniku? Meie Petri tassis oli vesi, mille sisse pidime panema teeküünla ja selle süütama. Lõpuks panime keeduklaasi tagurpidi küünla peale. Meie küünlad kustusid ja vesi tõusis klaasis.

2. Süsihappegaasi saamine ja tõestamine. Katse A osas asetasime katseklaasi tükike marmorit ning valasime soolhappe (HCl) lahust. Sulgesime katseklaasi kummikorgiga millest on läbi torgatud klaastoru. Juhtisime eralduva süsihappegaasi teise katseklaasi, milles oli värvitu lubjavesi. Katse A osa tulemus oli, et lubjavesi muutus häguseks.Katse B osas valasime 2 ml lubjavett ning asetasime sellese joogikõrre. Me puhusime kõrre abil ettevaatlikult  väljahingatava õhu. Meie väljahingatavas õhus oli süsihappegaas.

3. Hapniku saamine ning tõestamine. Me raputasime katseklaasi 1 cm lilla värvusega kaaliumpermanganaadi (KMnO₄) kristalle. Kinnitasime katseklaasi katseklaasihoidjasse ning kuumutasime seda piirituslambi leegis. Tõestasime eralduvat hapnikku hõõguva pirruga. Meie hõõguv puupulk süttis põlema. 

4. Vääveldioksiidi saamine ja tema happelised omadused. Me valasime katseklaasi 2 ml naatriumtiosulfaadi lahust (Na2S2O3) ning lisasime 2 ml soolhappe lahust. Me tutvusime ettevaatlikult eralduva gaasi lõhnaga. Viisime katseklaasi suu juurde märjastatud indikaatorpaberi riba. Meil tekkis terava iseloomuga lõhn.

5. Vesiniku saamine ja tõestamine. Me asetasime katseklaasi ühe tsingi tükikese ning valasime sellele 4 ml soolhappe lahust. Me kogusime eralduva vesiniku tagurpidi pööratud kuiva katseklaasi. Meil käis väike pauk.

Kateriine

Lisas: kristi 17.11.2020 16:05

Isadepäev

Arva ära, kelle isa kirjeldust Sa loed! Kelle isa see on?

ISADE KIRJELDUSED

Lisas: kristi 07.11.2020 23:22

Ettelugemispäev

16.10.2020. Me kuulasime 5. klasside muinasjutte (Anderseni muinaslood, 2019/2020 õa draamaprojekti kuuldemängud) matemaatikatunni ajal ja märkisime paberile oma lemmiktegelase ja lemmikkoha sellest muinajutust.

“Kuningas, kangrud, vargad, minister, vaataja. Mulle meeldis muinasjutt, sest see oli naljakas ja ma sain aru, kuidas neid heliefekte kasutasid. *** Mulle meeldisid jääled ja heliefektid. Muinasjutus meeldis mulle Gerda. *** Lugu oli naljakas, eriti siis, kui tuli suudlemise koht. *** Mulle meeldis loo lõpp. *** Mulle meeldisid hääled ja heliefektid. *** Tegelaste hääled. *** Mulle meeldis sukanõel, sest ta hääl oli naljakas.” (Therese)

“Keiser. Kui keiser oli paljas. *** Sukanõel. Kui ta nägi ajalehte, õlekõrsi jne. *** Gerda. Sõitmine lossi. *** Pöial-Liisi. Kärnkonn varastas Pöial-Liisi. *** Printsess herneteral. Printsessi otsimine, abiellumine. *** Seakarjus. Pintsessi suudlemine.” (Laura)

“Keiset. Ta jäi õnge riietega. *** Gerda, sest ta hoolitses. Muusika meeldis, head heliefektid. *** Hääli ei olnud väga kuulda. Hea muusika. See oli hea “Ma tahan saada printsessilt 100 suudlust. *** Hea muusika. Häält oli kuulda. Hea pulmamuusika. *** Nagu päris vihm. *** Hääli oli kuulda. Oskasid vanamehe häält teha. *** Sukanõel oli ninakas.” (Märten)

“Mulle meeldis see, kui keiser sai aru, et ta on paljas. *** Mulle meeldis see, kui Gerda läks Kaid päästma. *** See oli naljakas, aga mul ei olnud lemmikkohta. *** Mulle meeldis see, kui prints palus printsessi endale imelikult naiseks. *** Mulle meeldis see, kui vana mutt palus Pöial-Liisit endale naiseks.” (Georg Rihard)

“Mulle meeldis väga muusikaefekt. *** Mulle meeldis Gerda. *** Mulle meeldisid muusikapausid. *** Mulle meeldis öökulli laul. *** Mulle meeldis printsi isa. *** Mulle meeldis Pöial-Liisi ĂĽmisemine. *** Mulle meeldisid muusikaefektid.” (Karl)

Lisas: kristi 16.10.2020 12:46

Klassiõhtu

15.11.2020. Klassiõhtul me mängisime erinevaid mänge. Näiteks oli meil plaan mängida pikka nina, sini-must-valget, tagumine paar välja, toolimängu ja teha ka viktoriini. Söögi ja joogi osas tõid tüdrukud süüa ja poisid juua. Tegime ka nii, et üks pool tüdrukutest tõid magusat ja teine pool tõi soolast. Klassiõhtu oli väga tore.

Saara

Lisas: kristi 15.10.2020 16:00

Õpetajate päev

05.10.2020. Ă•petajate päeval asendasid meid vanemate klasside õpilased, ĂĽks asendus ĂĽhes inglise keeles ja teine asendus muusika tunnis. Inglise keele tunnis õpetasid meid kaks poissi. Nad näitasid meile 5 pilti ning me pidime kirjutama inglise keeles, mis piltidel on. Veel mängisime mängu, kus pidi ĂĽks laps istuma toolile (seljaga tahvli poole) ja arvama ära, mis sõna tahvlil on teiste kirjelduse järgi. Muusikaõpetuses asendasid meid ĂĽks poiss ja ĂĽks tĂĽdruk. Me kuulasime erinevaid tuntud heliloojate loodud palasid (nt Vivaldi “Suvi III”), mis kuulusid eri rĂĽhma nt klassitsism.

Therese

Lisas: kristi 05.10.2020 17:18

Meie õppekäigu reeglid

Okt 2020. Tegime 3.e ja 3.d klassi õppekäigu reeglid. Alguses pidid paari võtma kas 3.e ja 3.d klassi tüdrukud või 3.e ja 3.d klassi poisid ja me pidime paberile kirjutama enda arvates head õppekäigu reeglid. (Seda pidi tegema selleks, et 3.d ja 3.e klassijuhatajad saaksid need reeglid arvutisse trükkida ja välja printida.)  Siis pidime minema kokku veel ühe paariga ja meid oligi kokku neli. Kirjutasime erinevad reeglid ühe paari paberile ja lõpuks pidime kokku minema ühe poiste neljase grupiga. Siis saime suure A-3 paberi ja kirjutasime kõigi arvates head reeglid suurele paberile. Mitu päeva hiljem esitasime oma tööd. Arutasime ühiselt õpetajaga reegleid ja õpetaja pani reeglid kirja. Kokku tuli 12 reeglit.

Emily

Lisas: kristi 01.10.2020 21:18

Kooli sünnipäev

29. sept oli Reaalkooli sünnipäev. Meil käis külas reaali vilistlane. Ta rääkis, milline oli Reaalkool varem ja näitas oma vanu kooliasju. Meie aktus toimus staadionil pärast söögivahetundi. Aktusel pidas Reaalkooli direktor kõnet, siis laulsime kõik koos koolile sünnipäevalaulu. Pärast aktust sõime õues jäätist ning tegime klassis Realica töölehti. Aktus oli minu jaoks tore ja ma arvan, et ka kõigi teiste õpilaste jaoks.

Lagle

Lisas: kristi 29.09.2020 16:23